loading...
اولدوز
حامد غریب دوست بازدید : 20 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

آنکارا - پایگاه اینترنتی " سون دقیقه " ترکیه روز شنبه نوشت : تهران در پاسخ به تهدیدهای اسرائیل اعلام کرد که موشک های ایران می تواند تمام سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.
   
به گزارش ایرنا ، "سون دقیقه" به نقل از فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: موشک های ایران می تواند در صورت هرگونه تجاوزی تاسیسات هسته ای اسرائیل را مورد اصابت قرار دهد.
" سون دقیقه " افزود : سردار سرلشکر " محمد علی جعفری " گفته است ، اگر رژیم صهیونیستی دست به حمله علیه ایران بزند تاسیسات هسته ای اسرائیل با حجم عظیم و تعداد زیادی از موشک ها کوبیده خواهد شد.
این پایگاه اینترنتی همچنین اضافه کرده است : به رغم این که اسرائیل خود دارای سلاحهای هسته ای می باشد با فعالیتهاتی انرژی هسته ای ایران مخالفت می کند و مدعی است که فعالیتهای ایران در زمینه هسته ای تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل می باشد.

منبع : http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=602801


حامد غریب دوست بازدید : 16 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

فارس: فرمانده نیروی زمینی سپاه ‌گفت: پاسخ سپاه به گروهك‌های معاند در كشور بسیار سخت و كوبنده خواهد بود.

سردار محمد پاكپور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطعاً انتقام خون شهیدان شوشتری، محمدزاده و سران بلوچ كه نمادی از وحدت بین شیعه و سنی در كشور است بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: مردم فهیم، صبور و مهمان‌نواز سیستان و بلوچستان كه همواره عرق مرزداری آنان زبانزد بوده و است نخواهد گذاشت خون شهید شوشتری و سایر همرزمانش پایمال شود.

وی بیان كرد: استكبار جهانی، با ارائه راهكارها و رویكرد جدید امنیتی كه به ابتكار شخص شهید شوشتری در منطقه شكل گرفته و در حال كامل شدن بود به شدت عصبانی شده بود و به این فكر افتاد كه با اقدام كور تروریستی بتواند آلام وارده به خود را قدری تسكین دهد كه امروز مردم شیعه و سنی در كشور و به ویژه سیستان و بلوچستان بیش از هر زمان دیگری خود را به یكدیگر نزدیك می‌بینند.

وی تصریح كرد: نیروی زمینی سپاه به دنبال واگذاری امنیت در مرزهای شرقی كشور به جای قشون‌كشی بهترین تدبیر را در آن دید كه امنیت مردم در این منطقه حساس را به خودشان واگذار كند و پیگیری مطالبات مردم در این نقطه محروم همواره مورد تأكید شهید سردار شوشتری در مراجعه به مركزیت كشور و انتقال آن به دولت‌مردان بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ‌ادامه داد: سردار شوشتری در منطقه شرق كشور بویژه سیستان و بلوچستان از شمالی‌ترین مرز منطقه تا جنوبی‌ترین نقطه مرزی در عمق كشور به دنبال تأمین امنیت بود.

پاكپور تصریح كرد: سردار شوشتری به دنبال انسجام قبایل و طوایف بود و این انسجام به شكل‌ مجمع‌های كوچك و بزرگ در مناطق مختلف با حضور وی برگزار می‌شود.

وی افزود:‌جنوب شرق كشور به لحاظ داشتن شرایط قبیله‌ای و طایفه‌ای كه در آن حاكم است سردار شوشتری را برآن داشت تا با طوایف مختلف جلسات مفید برگزار كرده و انسجام خوبی را به كمك آنها در منطقه شكل دهد.

پاكپور گفت: براساس تحقق امنیت در شرق كشور و مردمی كردن آن برگزاری همایش‌های مختلف طراحی شد كه گردهمایی قبایل و طوایف از جمله آن بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ‌بیان كرد: در جریان برگزاری پنجمین همایش قبایل و طوایف در منطقه پیشین بود كه صبح امروز عامل انتحاری خود را به سردار شوشتری در سالن برگزاری این همایش رساند و وی به همراه 30 نفر از حاضرین به شهادت رساند.

پاكپور ادامه داد: اكنون مردم سران طوایف و همرزمان این شهیدان همه هم‌ قسم شده‌اند كه انتقام خون آنان را می‌گیرند و نخواهند گذاشت خون آنان پایمال شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه‌ خاطرنشان كرد: گروهك‌های كوچك و بی‌مقدار كه خود را خودفروخته استعمار و عوامل استكباری كرده‌اند بدانند قطعاً خون شهید شوشتری و سران بلوچ و همرزمانشان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی ادامه داد: تاكنون هیچ گروه و شخصی به طور رسمی مسئولیت این اقدام كور را نپذیرفته است اما برخی خبرها حاكی از آن است كه گروهك‌های وابسته به استكبار جهانی در كشورهای همسایه خزیده‌اند قبول مسئولیت كرده و این اقدام تروریستی را برعهده گرفتند.

پاكپور اضافه كرد:‌ سپاه پاسداران پاسخ سخت و دندانشكنی به این گروهك خواهد داد به طوری كه هیچ‌وقت و هیچ گروهی جرأت چنین اقداماتی را در كشور به خود ندهد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ‌اظهارداشت: شرایط برای همین گروه‌های خودفروخته بسیار ساخت و طاقت‌فرسا شود و سپاه به همت مردم بومی منطقه همواره مرزداری خود را به اثبات رسانیده و امنیت را در این خطه برپا خواهد كرد.

وی گفت: اقدامات كوری چون مسجد امام علی (ع) زاهدان، وقایع كردستان و همه اقداماتی از این دست حكایت از آن دارد كه استكبار به دنبال وارد كردن خدشه به وحدت مردم كشور با نفوذ در گروه‌های خودفروخته در مناطق مرزی است اما این امر با هوشیاری دولتمردان و مردم تاكنون ناكام مانده است.
حامد غریب دوست بازدید : 19 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                                     "عمر" پسر اسامه بن لادن به همراه همسر انگلیسی خود "زینه"
 
عصر ایران - در اواخر ماه جاری میلادی کتابی درباره زندگی اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در انگلیس عرضه خواهد شد.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کتاب به قلم همسر اسامه به نام "نجوی" و پسر چهارمش "عمر "نوشته شده است.

عمر پسر اسامه بن لادن بعد از ازدواج با تیک زن انگلیسی به نام "زینه"، هم اکنون در دوحه قطر زندگی می کند.

  این کتاب که یک نویسنده امریکایی به نام "جان ساسون" نیز در نوشتن آن مشارکت دارد به قیمت 17 دلار و 50 سنت عرضه خواهد بود.

دراین کتاب شرح مفصلی از زندگی بن لادن او روند تبدیل او از فردی مذهبی و آرام به چهره افراطی در بعد جهانی آمده است.

براساس اظهارات نجوی که از اتباع سوریه است، خانواده بن لادن به کشورهای پاکستان، سودان، افغانستان و آمریکا سفر کرده است.

نجوی می گوید: من به همراه دیگر همسران بن لادن در منزلی ساده بدون کولرهای پیشرفته در سودان و عربستان در انزوا قرار داشتم.
عمر در این باره می گوید: پدرم به مادرم اجازه نمی داد تا کولر منزل را روشن کند. این کولر را پیمانکار ساختن منزل مسکونی نصب کرده بود . به مادرم حتی اجازه نمی داد که از یخچال موجود در آشپزخانه نیز استفاده کند.

در این کتاب، بن لادن پدری "جدی" توصیف می شود که بازی کودکان و استفاده از دستگاه های الکترونیکی را در منزل خود در دوره اقامت در افغانستان، عربستان و سودان منع می کرد. بن لادن با این حال دوستدار کاشت گل و راندن خودروهای روز بود.

همسر بن لادن همچنین از سفرش به آمریکا تعریف می کند و به جان ساسون که در تهیه این کتاب مشارکت کرده، می گوید : دو هفته در آمریکا بودیم. در لس آنجلس با  اشخاصی مانند "عبدالله عزام"روحانی فلسطینی و پدر معنوی افغان های عرب دیدار کردیم. این سفر چندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در  ایران در سال 1979 صورت گرفت.

پس از این سفر، بن لادن به پاکستان و افغانستان عزیمت کرد تا به مبارزه با اشغالگران شوروی بپردازند.
بن لادن در پایان به عربستان سعودی بازگشت و برای فرزندان خود  داستان هایی درباره درگیری ها در کوه ها و غارها و اخراج نیروهای شوروی تعریف می کرد.

 او در خانه اش با فرزندانش که تعداد آنها به 12 نفر رسیده بود جدی بود ولی در برخی اوقات نیز می خندید.  نجوی نیز با دیگر همسران جدید بن لادن در انزوا  زندگی می کرد. نجوی خود یکی از همسران بن لادن را برگزیده بود. بن لادن به رغم اینکه از وسایل الکترونیک نفرت داشت  عاشق خودروهای پرسرعت  و شیک بود. وی به همین دلیل یک دستگاه خودروی مرسدس بنز به رنگ طلایی در میان خودروهایش داشت.

بن لادن در یکی از سفرهای خود یک فروند قایق تندور نیز خریده بود. برای بن لادن هیچ چیزی به اندازه گذراندن یک روز کامل با خودروهای پرسرعت در صحرا لذتبخش نبود. وی خودرو اش را در صحرا رها و مسافت های طولانی را پیاده روی می کرد.

براساس گزارش این کتاب، رهبر شبکه القاعده پس از آنکه تحت تعقیب قرار گرفت و مجبور شد در سودان زندگی کند به کاشت گل و ذرت مشغول بود و در همان حال به دنبال طرح ریزی عملیات ترور و پی ریزی شبکه القاعده بود.

نجوی اضافه می کند : بن لادن برخی شب ها خانواده اش را مجبور به ماندن در صحرا می کرد در حالی که هیچ چیزی جز خاک برای در امان ماندن از سرمای شب های صحرا در اختیار نداشتند. وی همچنین فرزندان خود را به پیاده روی در صحرا بدون داشتن آب مجبور می کرد تا توانایی های آنها را افزایش دهد.

نجوی همچنین می گفت که بن لادن انگلیسی را به خوبی صحبت می کرد؛ نابغه ریاضیات بود و به سیاست و طبیعت علاقه بسیاری داشت.

در این کتاب همچنین برای نخستین مرتبه تصاویر اختصاصی از خانواده بن لادن منتشر می شود از جمله می توان به انتشار عکس هایی از کودکی عمر و برادرانش، بن لادن به همراه خانواده در افغانستان و در حال اسب سواری نیز اشاره کرد.
 
در این اثر همچنین مطالب جالبی درباره حملات 11 سپتامبر از زبان همسر و پسر بن لادن مطرح شده است.
حامد غریب دوست بازدید : 16 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)
تحركات اخیر ارتش پاكستان برای مبارزه با طالبان در وزیرستان به عنوان منطقه و پاتوق تروریست ها در این كشور فرصت مناسبی است كه ایران نیز با هماهنگی وهمكاری دولت این كشور اقدامات لازم را علیه جندالله صورت دهد.
وطن (watan.ir)- اندكی بعد از ربودن سرهنگ غلام رضا خوش نظر از پرسنل سپاه پاسداران در تاریخ 30 فروردین ماه توسط گروهك تروریستی جندالله امروز صبح دومین عملیات تروریستی این گروه علیه نیروهای سپاه رقم خورد.

در این عملیات تروریستی كه بزرگترین حمله تروریستی جندالله علیه نیروهای سپاه پاسداران تاكنون به حساب می آیدسردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس، سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) به شهادت رسیدند.

علاوه بر فرماندهان سپاه گروهی از سران قبایل و عشایر استان نیز به شهادت رسیده اند. بر اساس این گزارش تعداد شهدای این اقدام تروریستی حدود 20 نفر تخمین زده می شود.

پیش از این نیز جندالله حملات تروریستی علیه پرسنل سپاه پاسداران انجام داده بود اما ظاهرا از زمانی كه مبارزه با این گروهك تروریستی رسما از نیروهای انتظامی به سپاه محول شده است، پرسنل آن هدف حملات تروریستی این گروه قرار می گیرند.

با این همه سوال اصلی كه ذهن بسیاری از را به خود مشغول كرده است كه چرا تاكنون حملات تروریستی جندالله متوقف نشده است و این گروه تروریستی امروز بعد از چهار سال از شكل گیری اش امكان ترور جانشین فرمانده زمینی سپاه را می یابد؟

واقعیت این است كه استان سیستان و بلوچستان را به دلیل مساحت زیاد، كوه ها و بیابان های وسیع و نیز همجواری با دو كشور افغانستان و پاكستان نمی توان با نیروی چند ده هزار نفری نظامی و انتظامی از جهت امنیتی كاملاً كنترل كرد.

در واقع موفقیت در مبارزه با تروریسم جندالله تا حد زیادی منوط به همكاری پاكستان است. زیرا جندالله در استان وزیرستان جنوبی پاكستان پناه گرفته است. این گروه حملات تروریستی خود را در خاك پاكستان برنامه ریزی كرده و برای اجرا وارد خاك كشور می شود و بلافاصله به مقر خود در وزیرستان بر می گردد.

دولت پاكستان مطابق قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل موظف به همكاری با ایران در مبارزه با گروهك تروریستی جندالله است.

به عبارت دقیق تر" جرم انگاری و تعقیب كیفری تروریسم" یكی از مهمترین تكالیف مشترك تمام كنواسیون های بین المللی ضدتروریسم و سایر اسناد بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم می باشد كه شورای امنیت طی قطعنامه 1373 دامنه شمولیت آن را به كلیه دولت های عضو سازمان ملل گسترش داده است.

با این وجود همكاری پاكستان در دستگیری و تحویل اعضاء جندالله تاكنون رضایت بخش نبوده است و در نتیجه انفعال دولت این كشور گروهك جندالله توانسته است حملات متعددی را در داخل این كشور علیه ایران سازماندهی كند.

ممكن است ناتوانی پاكستان در مبارزه با تروریسم در این كشور به عنوان عامل اصلی انفعال در مبارزه با جندالله ذكر شود. خصوصا اینكه اعمال حاكمیت و نفوذ دولت مركزی در این استان ضعیف است.

اما ورود نیروهای ایران به وزیرستان و همكاری نیروهای پاكستانی می تواند تروریسم جندالله را بین ببرد.ضمن اینكه ورود ایران به خاك پاكستان برای مبارزه با جندالله نه تنها هیچ منافاتی با موازین بین المللی ندارد كه در راستای منافع منطقه در برقراری ثبات و از بین بردن تروریسم محسوب می شود.

اگر بپذیریم كه تروریسم معضلی منطقه ای و جهانی است و تهدیدی برای نوع بشر محسوب می شود باید پذیرفت كه راه حل و مبارزه با آن نیز همكاری در این سطوح را می طلبد.

تحركات اخیر ارتش پاكستان برای مبارزه با طالبان در وزیرستان به عنوان منطقه و پاتوق تروریست ها در این كشور فرصت مناسبی است كه ایران نیز با هماهنگی وهمكاری دولت این كشور اقدامات لازم را علیه جندالله صورت دهد.

خصوصا اینكه پاكستان نیز متقاعد شده است كه تروریسم در این كشور بیش از هر چیز تهدید كننده امنیت و تمامیت ارضی آن است.
 
حامد غریب دوست بازدید : 12 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)
نخست وزیر ترکیه مناسبات آنکارا - تهران را خوب و استراتژیک توصیف کرد و خواستار حذف روادید میان دو طرف شد.
به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» در گفت وگو با شبکه خبری العربیه با اشاره به اینکه دیدگاه دو طرف در قبال یکدیگر هیچ مشکلی ندارد، تاکید کرد مناسبات حسن هم جواری در میان دو کشور خوب و استراتژیک است و دو طرف در حال گسترش این مناسبات هستند
حامد غریب دوست بازدید : 16 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)
كیهان به نقل از یكی از خوانندگانش نوشت:
بنده در یكی از كشورهای اروپایی زندگی می كنم. در چهار سالی كه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بودند وضع ایرانیان در اینجا بسیار بهتر از گذشته بود و دیگر به دید تروریست و غیره به ما نگاه نكرده، بلكه به دیده احترام می نگریستند و رئیس جمهور ما را سمبل آزادیخواهی و عدالت می دانستند. اما درماجراهای بعد از انتخابات وضع فرق كرد و به پاسپورت ایرانی به سختی ویزا می دادند. آقای موسوی اینگونه می خواست آبرو و عزت ایرانیان را حفظ نماید؟؟

این روزنامه همچنین به نقل از خواننده دیگرش نوشت: من دانشجوی مقطع دكتری در مالزی هستم كه البته با هزینه شخصی در حال تحصیل می باشم. نكته ای به نظرم آمد در مورد انتخابات ریاست جمهوری كه به دور از هیاهوی داخل كشور می خواستم بیان كنم اگر بناست نظام اسلامی ما به رشد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با قدرت برسد با حرف و شعار این كار عملی نیست. كاری كه دكتر احمدی نژاد انجام داد انقلابی در روند انجام امور كشور است كه نیاز به شكیبایی دارد تا ثمرات آن مشخص شود.

 در ستون پیام های خوانندگان كیهان این دو پیام نیز زیر هم چاپ شده است:

*معاونت امر به معروف و نهی از منكر نیروی مقاومت بسیج سپاه در امر مبارزه با مفاسد اجتماعی برای خانواده ها كمك حال خوبی بود كه متاسفانه چندین سال است تعطیل شده از فرماندهی محترم كل سپاه درخواست احیا و راه اندازی مجدد این معاونت تاثیرگذار و امنیت بخش را داریم.

*بعضا مشاهده می شود كه برخی از خانم ها در خودروهایشان روسری هایشان را برمی دارند و این حداقل پوشش را هم رعایت نمی كنند. ضابطین قضایی و مجلس شورای اسلامی فكری برای این موضوع بكنند.

حامد غریب دوست بازدید : 17 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

عصر ایران – یک نشریه فرانسوی  روز پنج شنبه در گزارشی مدعی شد که اسراییل احتمالا در ماه دسامبر به ایران حمله خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران ، نشریه فرانسوی " لو کانارد  انشن " با چاپ گزارشی در این باره به نقل از منابع مطلع  فرانسوی نوشت که این حمله ممکن است بر خلاف تصورات و تحلیل هایی که اغلب می شود هوایی نباشد و به صورت زمینی و با استفاده از کماندوهای ویژه و برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران باشد!

این نشریه فرانسوی همچنین ادعا کرده است که در جریان سفر هفته گذشته " گابی اشکنازی " رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل به فرانسه و دیدار او با همتایان فرانسوی و آمریکایی اش ، این موضوع مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و اسراییل تجهیزات مورد نیاز خود برای انجام این حمله را از فرانسه خریداری کرده است .

این نشریه همچنین ادعا کرد که بر اساس دستور جدید ارتش اسراییل نیروهای ویژه ذخیره ارتش برای خدمت در ارتش موظف شده اند تا در بین ماه های نوامبر و دسامبر، خود را  به واحدهای خدمتی خود معرفی کنند .

این نخستین باری است که حمله کماندویی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران مورد ادعای منابع رسانه ای غربی قرار می گیرد و تا کنون همه گمانه زنی ها در این باره پیرامون حمله هوایی جنگنده های اسراییلی به تاسیسات هسته ای ایران دور می زد.

به نظر می رسد ناسازگاری های ترکیه با اسراییل و عدم اجازه آنکارا به هواپیماهای اسراییلی برای حضور در مانور " عقاب آناتولی " در هفته جاری ، امید  مقامات اسراییلی را برای حمله از  مسیر هوایی ترکیه به تاسیسات هسته ای ایران به طور کلی از میان برده است  ، از این رو دستگاه های تبلیغاتی و عملیات روانی اسراییل با انتشار این گونه اخبار تلاش دارند تا نشان دهند که همواره برای حمله به ایران طرح های بکری در اختیار دارند .

با وجود انتشار اخباری در زمینه حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران در چند سال گذشته ، تل آویو تا کنون جرات چنین اقدام انتحاری را در خود ندیده است و از سوی دیگر ایران نیز به صراحت تهدید کرده است که در صورت انجام چنین حماقتی از سوی اسراییل به شدید ترین شکل ممکن به این حمله پاسخ خواهد داد .

حامد غریب دوست بازدید : 15 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)
عصرایران ؛جعفر محمدی* - روند خروج نخبگان از کشور را چه "فرار مغزها" بنامیم ، چه "مهاجرت" و چه "رهایی" آنان از برخی ناهنجاری های جهان سومی و ... تفاوتی در اصل ماجرا نمی کند و آن چه مهم است این که این  پدیده نه تنها واقعیت دارد ، بلکه در سال های اخیر تشدید نیز شده است به گونه ای که برخی دانشگاه های معتبر آمریکایی ، کانادایی و اروپایی با مسرت اعلام کرده اند که میزان پذیرش دانشجویان ممتاز ایرانی آنها در مقاطع ارشد و دکتری ، به طور ملموسی افزایش یافته و البته تجربه نیز ثابت کرده است که اکثریت قریب به اتفاق آنان هرگز به ایران برنمی گردند و ثمره علم آنها عاید ملت هایی می شود که بیشتر قدردان شان هستند  و این ، یک امر طبیعی است.

البته باید گفت که خروج نخبگان از کشور فقط به دانشگاهیان منحصر نمی شود بلکه نخبگان مالی نیز راه خروج از کشور را در پیش گرفته اند ، مخصوصاً با برنامه های متنوعی که در برخی کشورها برای جذب سرمایه ها و سرمایه داران در حال اجراست که طی آن کسانی که مبالغی از چند ده میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان را با خود به آن کشورها می برند و سرمایه گذاری می کنند ، اجازه اقامت و حتی شهروندی می گیرند.

در این باب ، البته بسیار گفته اند و نوشته اند و طبیعی است که تا شرایط داخل کشور مهیای میزبانی مناسب مغزها و سرمایه ها نباشد این روند همچنان بی هیچ تعارفی ادامه خواهد داشت و گنجینه کشور از اندیشه ها و سرمایه ها تهی خواهد شد.

اما در کنار آسیب های وضعیت موجود ، که بدان بسیار پرداخته شده است ، یک مصیبت( و نه صرفاً آسیب) نیز وجود دارد که بدان کمتر توجه شده است.

می دانیم که بسیاری از ویژگی های فردی از رنگ مو گرفته تا ویژگی های رفتاری به صورت ژنتیکی از والدین و اجداد به فرزندان به ارث می رسد.
در این میان ، خصایص هوشی نیز از جمله مهم ترین محموله های ژنتیکی هستند که از نسل های قبلی به ارث می رسد به طوری که فرزندان و نوادگان انسان های باهوش ، عمدتاً (و نه الزاماً) از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند.

بدیهی است که بار توسعه و پیشرفت جوامع نیز بر دوش هوشمندان و نخبگان هر جامعه ای است. حال وقتی در یک جامعه شرایط به گونه ای باشد که نخبگان در گذر زمان آن را ترک می کنند ، نه تنها خروج آنها ، مستقیماً جامعه را متاثر می کند ، بلکه در دراز مدت ، ذخیره ژنتیکی کشور را نیز فقیر تر می کند و در نسل های آتی ، روند انتقال ضرائب بالای هوشی به "ایرانیان آینده" با اختلال مواجه می شود.

در واقع خروج نخبگان از کشور، ماندگاری در خارج و ازدواج و زاد و ولدشان باعث انتقال این ویژگی های ژنتیکی در نسل هایی در خارج کشور می شود. نتیجه طبیعی و علمی این پروسه نیز این می شود که در دراز مدت ، متوسط ضریب هوشی ایرانیان کاهش می یابد به گونه ای که در رسانه های دهه ها و سده ها بعد ، این تیتر تکرار نخواهد شد که ضریب هوشی ایرانیان از متوسط جهانی بالاتر است!


در واقع ، یک نخبه علمی یا اقتصادی که از کشور خارج می شود ، تنها دانش و استعداد فردی یا مقداری ثروت مادی از کشور خارج نمی کند بلکه ژن های نخبگی و کارآمدی را نیز را خود می برد تا نسل های بعدی او در خارج از ایران از آن بهره مند شوند و جوامع میزبان شان را از آن بهره مند سازند.

نتیجه کلام آن که وضعیت کنونی پیامدهای راهبردی بزرگی دارد و تاریخ آینده ایران را به طور جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد. بی گمان مسببان خروج مستمر نخبگان  از کشور ، نه تنها به ایران امروز ، که به آینده این سرزمین نیز ستمی بسیار بزرگ و غیر قابل اندازه گیری روا می دارند.
حامد غریب دوست بازدید : 18 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

عصر ایران – سرگئی لاوروف مرد شماره یک دیپلماسی روسیه روز جمعه در مصاحبه ای با سه رسانه معتبر روسی " شبکه تلویزیونی راشیا تودی ، خبرگزاری ریانووستی و رادیو صدای روسیه " ، از ایران و اسراییل خواست تا دشمنی ها را کنار گذاشته و با یکدیگر روابط عادی سیاسی برقرار کنند .

به گزارش عصر ایران ، لاوروف در این مصاحبه تفصیلی به سوالاتی درباره برنامه اتمی ایران پاسخ داد و در سوالی راجع به احتمال حمله اسراییل به تاسیسات اتمی ایران ضمن اشاره به اینکه " هیچ کس خواهان جنگ دیگری در خاورمیانه نیست " ، افزود : " ایران و اسراییل باید تلاش کنند تا روابط خود را از سر بگیرند چرا که هیچ چیزی در این زمینه غیر ممکن نیست ".

لاوروف در این مصاحبه درمخالفت ضمنی روسیه با تحریم های بیشتر ایران در این موقعیت زمانی سخن گفت و از ایران نیز خواست تا با همکاری بیشتر با جامعه جهانی زمینه های شک و تردید ها درباره برنامه اتمی اش را از بین ببرد .

لاوروف در حالی ایران را به از سر گیری روابط سیاسی با اسراییل فراخوانده است که جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته اصل " عدم ارتباط و شناسایی اسراییل " را به عنوان یک استراتژی و اصل "لایتغیر "  سیاست خارجی خود مطرح کرده است.
تهران اعلام کرده است که موضوع فلسطین صرفاً از طریق همه پرسی قابل حل و فصل است و رأی مردم فلسطین در این خصوص برای ایران نیز محترم خواهد بود.

لاوروف 3 روز پیش  از انجام این مصاحبه در مسکو میزبان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود و بحث و گفتگوی اصلی این دو مقام آمریکایی و روسی درباره گام های بعدی گروه 1+5 در قبال فعالیت های هسته ای ایران بود .

 

حامد غریب دوست بازدید : 11 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

۱. داوینچی همزمان با یک دست می نوشت و با یک دست نقاشی می کرد !
 
۲. هیتلر از مکان های بسته وحشت داشت !
 
۳. مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند !
 
۴. هر انسان تا ۸ دقیقه بعد از قطع گردنش هنوز به هوش است !
 
۵. اغلب مارها ۶ ردیف دندان دارند !
 
۶. وقتی به خورشید نگاه می کنید ۸ دقیقه قبل از آن را مشاهده می کنید !
 
۷. قلب میگو در سر آن واقع است !
 
۸. ظروف پلاستیکی تقریبا ۵۰ هزار سال در برابر تجزیه مقاومند !
 
۹. حدود ۲۵۰ نفر از محققان ناسا ایرانی هستند و رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است !
 
۱۰. دانشمندان دریافته اند مورچه ها هم مانند انسان ها صبح ها خمیازه می کشند !
 
۱۱. حس بویایی مورچه با سگ برابری می کند !
 
۱۲. آیا می دانستید تصمیم بر این بود که کوکا کولا به عنوان دارو استفاده شود ؟!
 
۱۳. با ۳۰ گرم طلا می توان نخی به طول ۸۱ کیلومتر درست کرد !
 
۱۴. فنلاند از ۱۷۰ هزار و ۵۸۵ جزیره تشکیل شده است !
 
۱۵. زمین در آغاز پیدایش ۲۰۰۰ بار بزرگتر از حجم کنونی اش بود !
 
۱۶. در زبان عربی برای کلمه شمشیر ۸۵۰ واژه مختلف وجود دارد !
 
۱۷. گرانترین کفش دنیا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است !
 
۱۸. برای تخمین زدن حشره های روی زمین کافیست به ازای هر انسان ۲۰۰ میلیون حشره ریز و درشت در نظر بگیریم !
 
۱۹. کوسه با شنیدن ضربان قلب طعمه خود، آن را پیدا می کند !
 
۲۰. فیل تنها حیوانی است که نمی تواند بپرد !
 
۲۱. قلب وال در هر دقیقه فقط ۹ بار می زند !
 
۲۲. ایرانیان در انگلیس ثروتمندترین قشر هستند حتی ثروتمندتر از ملکه الیزابت !
 
۲۳. در سال ۱۳۸۰ تعداد گوسفندان زلاندنو ۴۴ میلیون راس اعلام شد در حالی که جمعیت این کشور ۴ میلیون نفر بود !
 
۲۴. قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است !
 
۲۵. جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !
 
۲۶. مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است که تلویزیون می بینید !
 
۲۷. ۹۰% سم مار از پروتئین تشکیل شده است !
 
۲۸. چشم انسان معادل یک دوربین ۱۳۵ مگا پیکسل عمل می کند !
 
۲۹. آب دریا بهترین ماسک صورت است !
 
۳۰. سرعت عطسه یک انسان برابر است با ۱۶۰ کیلومتر در ساعت !

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 70
  • بازدید کلی : 810